20 August 2014

that little things

hi.

harini adalah salah satu hari yang aku rasa best sangat. entah. tapi aku bangga dengan diri aku. haha. sebab, em. I can talk in public. for me, that is not easy. because im not the hand-raising type. maklumlah aku ni keyboard warrior ja, bila cakap depan depan memang terketaq. I just love to sit and watch. tapi harini, aku dapat peluang tu.
sebelum ni aku ada bagitau yang aku masuk debate team kan, haaa. bayangkan, baru hari pertama dah kena debate dah. rules debate pun aku dapat pagi tu. debate is not too difficult, for beginner like me. sebab, motion untuk hari tu takde la susah mana, THBT assisted suicide is legalized.  untuk hari pertama, aku jadi third speaker. first speaker is afif, we call him budak America. sebab dulu memang dia duk sana. so, jangan tanya la macam mana dia debate. love the way he speaks English, sounds so professional. plus, he cute too hahahahahahaha -,-
second speaker is idzni. idzni yang ajak aku masuk debate ni. masa first time dia speak tu, memang terkotaq-kotaq gak aa. aku pun tak paham apa dia cakap haha. tapi memang gila lah, first time so u have no reason to laugh at us k. bila tiba giliran aku pulak, hampeh. aku just baca ja point yg aku tulis. yang paling susah tu masa nak rebutt, sebab kita kena cakap spontaneously. and u have to mind ur grammar as well. tu lah antara challenge nya. I still need to learn a lot. I mean, A LOT !!!! and at the same time im so grateful that im one of this team. there’re so many new things I can get. I need to improve my vocabs
then, masa meeting pandu putri tadi, aku dilantik untuk handle meeting tu. just because im a prefect. memang dunia nak kiamat agaknya, aku yang pendiam ni nak handle meeting ? nasib baik nana mai rescue. so aku jadi tukang tulis nama ja. but still, I have the gut to stand in public and talks a little bit. im proud seriously heheh.
well, my birthday is 5 days more. and idzni have surprise me something that I’d never expected. sebelum ni memang dia ada cakap, dia nak buat video untuk masuk competition kat insta. reward RM 3000. believe that ? tema dia friendship. dia suruh aku jadi model.  mulanya aku okay ja, tapi bila pikiaq dua tiga kali, macam segan la pulak. sebab idzni suruh bawak flower crown bagai. aku dah la tak rei nak berlakon sangat. pastu tadi aku bertegas lah dengan dia, aku cakap aku tak mau jadi model dia. sebab nanti orang bash aku sebab video tu pulak.

lepas tu baru dia confess. dia kata sebenarnya dia buat ni nak surprise kan aku masa birthday nanti. im so touched !!!!!! she s the best friend I’d ever had

No comments: