26 September 2014

Coffee ?

Hi assalamualaikum semua !

Haa harini exam sejarah paper 3. kiranya warm up PAT lah. PAT yang sebenar bakal menyusul seminggu akan datang. aku dah kata sejak cuti seminggu dulu, 3 minggu tu sekejap je habis. tup tup, haa lagi seminggu nak exam. to be honest aku takut la jugak exam kali ni. sebab aku macam tak prepare apa langsung. walaupun aku buka buku, tapi aku macam tak dapat apa langsung dari pembacaan aku tu. ((sigh))

nak kata stress, tak sangat. sebab aku macam relax je. contohnya sekarang, sempat lagi update blog iye. alaa sekejap je sebab lama dah tak bukak blog ni huh. btw, baru tadi aku kena brainwash dengan mak aku, jangan minum kopi. sebab, kafein tu boleh memudaratkan kesihatan.tapi cikgu biology aku kata minum sehari sekali takpe. dan sebenarnya tak memudaratkan kesihatan pun.ye la kot. tapi aku pun kadang marah juga dekat diri sendiri, sebab minum kopi. tapi entahlah, aku tengok budak terer especially kat sekolah aku tu haa, berjaga sampai malam sebab minum coffee especially nescafe. budak asrama yang stay up malam-malam buta tu minum nescafe. fatin liyana, idola aku tu, siap study dekat old town lagi untuk stay up malam. kopi old town sangat kuat ok, korang susah nak tidur sampai malam hari seterusnya. idzni yg kata hahah

namun, aku bukanlah seorang yang minum benda mcam kopi ni, mak aku tak pernah ajar. even my mom pun tak pernah minum kopi. ok mommy, i promise ill never drink coffee again. walaupun aku sebenarnya seorang yang susah nak jaga malam, 5 minit je dah ngantuk.

tapi, demi masa depan yang cerah tanpa sebarang penyakit dek minum kopi tetiap hari, (takde laa tiap2 hari), i will never drink coffee, and i will study hard, in a smart way. aku dah browse kebaikan kopi tadi, nah link dia - http://mforum.cari.com.my/forum.php?mod=viewthread&tid=728802

kebaikan dia memang banyak, dapat burn fat, dapat meningkatkan prestasi otak, dapat menghilangkan pening kepala. i'm amazed. taaaapi, bila baca keburukan dia.. tak digalakkan untuk perempuan sebab berisiko tinggi mengalami keguguran. i dont want

too blessed to be stress

bagi aku, there're no point of being stress because there are still many things that we should feel grateful for. kalau minum kopi just taknak tidur sebab nak study supaya tak stress, stupid. again mommy, im sorry

No comments: