10 December 2014

Korea - Nami Island Part 1


hi.
so alhamdulillah dah habis dah part untuk Jeju Island. Maka sekarang kita dah fly back to incheon. hehehe. so, the next day.. we went to NAMI ISLAND !

Spring

Winter

Summer

Autumn
aku rasa ramai yang bersetuju nami island sangat cantik semasa autumn kan ? haaa masa aku pergi nami island, walaupun time winter, tapi salji belum turun dengan lebat. means, bukan waktu salji turun lagi. baru nak introduction la kateko. kawan aku cakap, nami island takdak yang menarik time winter, tapi bagi aku. setiap tempat menarik tak kiralah musim apa pun. setiap tempat ada cerita yang boleh kita ambil pengajaran. moreover, nanti kalau orang tanya, 'eh anis, ko tengok winter sonata tak ? best kot cerita tu *double thumbs up*'. haa so sambil flip tudung boleh laa aku jawab, 'belum tengok lagi, tapi aku dah sampai ke tempat casting diorang di nami island. cantikkk oooo' hehe

so before kitorang bergerak ke nami island yang perjalanannya memakan masa hampir 2 jam setengah, kitorang singgah makan KOREAN FOOD di *insert cafe's name* . sebenarnya aku pun lupa nama tempat tu kekeke

seperti biasa, menunya sentiasa sama

ala ala steamboat

lahap betul semua orang makan haha
then after makan, kitorang sempat main salji kat luar. sebab salji kat luar tu tebal :)



sebab dia ni suka sangat berjalan and berlari pastu campak salji kat kakak dia :'/


then lebih kurang 15 minutes main salji, kitorang pun bergerak ke Nami Island :D untuk ke nami island, perlu menaiki bot ya. bukan bot yang angpa naik pi pulau redang tu, itu kecik. ni macam feri lah rupenyee sebab dia besor

pintu masuk pun dah besar

nasib baik dalam bot ni ada heater. kalau tak aku mungkin dah mati kebekuan dalam feri. sebab, kata mr kwon, nami island sangat sejukk. suhu boleh mencapai -7 degree celcius. eh jap, ada ke perkataan kebekuan ? #calonspm2015

with mommy. terpaksa tutup hidung guna additional shawl yang aku bawa sebab tak tahan sejuk. 

gambar group ;') ni di depan pintu masuk ke nami island


dah sampai nami island !! so setelah kami sampai, we decided to perform our solah first. so kitorang pun bergerak ke musolla kat sini. bagus betul orang korea ni, sediakan tempat solat untuk orang islam lagi :)



actually di sebelah musolla ada international book cafe. but for kids only laa. tapi aku suka tengok buku buku kat sini sebab ada macam macam languange dari macam macam negara. besttt


this is the view from the musolla. subhanallah, siapa kata nami island tak dak apa yang menarik time winter ? bagi aku, view macam ni dah tersangat cantikkk. kalaulah view bedroom aku macam ni ;')

so, setelah selesai solat, the exploration began.. *drumrolls*

(to be continued) kekeke. part 2 pulak k :D

thanks for reading anyway, annyeeeoonngg !!

3 comments:

hana luvlyness said...

Nak Part 2 3 4 5 Nami Island hahaha :D

Isma Ismail said...

aku suka spring haha..
part 2 pleasee..amboi Huda

N D A said...

I love your blog too much . Good job , anis .